30 Ocak 2014 Perşembe

Ev Yapımı Milföy Hamuru



Senelerce marketlerde satılan hazır milföy hamuruyla börek yaptım ancak hepsini sıcakken tüketmek gerekiyordu çünkü soğuduğunda bir şeye benzemiyordu. Ancak bu tarifi öğrendikten sonra o milföy hamurlarını bir daha kullanmadım. Bu hamurla yapılan börekler günlerce aynı gevreklikte kalıyor. Biraz uğraştırsa da kesinlikle uğraştığınıza değiyor. Ben bu tariften aynı anda 2-3 tane bir arada yapıp buzdolabı poşetinde buzlukta saklıyorum. Buzluktan çıkınca bile tadından birşey kaybetmeyen şahane bir börek oluyor. Kesinlikle tavsiye ederim :))



Malzemeler,

  • 2 yumurta sarısı,
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yarım limon
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 1 şişe maden sodası
  • aldığı kadar un

İçine,
  • sosis
  • peynir 
  • kıyma

Önce kaba biraz un koyulur ortada bir havuz açılarak yumurta sarısı,yağ, limon ve tuz koyulup en son soda da eklenerek yoğurulur.Hamur kulak memesi kıvamına getirilir. Yarım saat bekletilir. 200 gr margarin dışarıda yumuşamaya bırakılır.Yumuşayınca üçe bölünür.


                                 Hamur yarım saat sonra açılarak içine margarinin bir parçası sürülür.





                                            Katlanıp buzdolabının altında 1 saat bekletilir.


 Aynı işlem iki kere daha yapılır. Hamuru açtıktan sonra arasına istediğiniz şeyi koyabilirsiniz ben daha çok sosis, peynir ve kıyma kullanıyorum.
Herşey hazırlandıktan sonra fırında kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun...:))

Hiç yorum yok: